Deze compressor lijkt een nachtmerrie-eenheid te zijn, blijkt uit veel onderzoek. Aangezien ik het al bezit, kan ik net zo goed het verdomde ding repareren.

Dit begon met het breken van de kleppen in de kop, dus heb ik de kop herbouwd met nieuwe pakkingen, bus, ring en kleppen. Toen ontwikkelde de regelaar een lek; het vervangen. Nu loopt en loopt het en zal het niet verder bouwen dan 50 PSI.

De drukschakelaar is defect. Zoals verwacht krijg ik goede druk als ik het kleine buisje zwart loskoppel van de keerklep. Het begint weer druk op te bouwen wanneer ik de uitlaat van de drukschakelaar sluit.

Bostitch-explosiediagram van CAP 60-compressor

Uiteraard is het gevaarlijk om zonder de drukschakelaar te rijden, dus dat is geen optie. Wat is er aan de hand? Ik dacht dat de drukschakelaar een bovenlimiet was.

Wat zou ik vervolgens doen? Heb je enkele voorstellen?

Bedankt.Derek, uit Des Moines Iowa

.

Derek, het spijt me dat je zo’n probleem hebt met je Bostitch-compressor.

Probeer dit. De compressor moet worden uitgeschakeld. Leeg daarna de tank en maak hem schoon.

Testen en weer in elkaar zetten. Enige verandering?

Bedankt, Bill

.

Zelfde probleem, zelfde compressor. Ik vermoedde ook dat het een lek in mijn drukschakelaar was, omdat ik dacht dat ik daar lucht hoorde ontsnappen. tijdens het schoonmaken viel de schakelaar de kleine V-vormige veer uit en ik kan er niet achter komen hoe ik hem weer in elkaar moet zetten. Kun je me helpen?, zegt Charlie Webber.

.

Charlie, ik ben bang dat die dingen bijna onmogelijk opnieuw in elkaar te zetten zijn zonder gereedschap of gereedschap om het te doen. Ze zijn vrij goedkoop, dus vervang ze gewoon.
Wat betreft de ontsnappende lucht, dat zouden ze moeten doen, maar de terugslagklep zou het lek vrijwel onmiddellijk moeten stoppen.
Deze pagina kan nuttig zijn:

Veel geluk. Doug van sdca

.

Deze site heeft pagina’s die uitleggen hoe je een drukschakelaar weer in elkaar zet. Hier is er een: