Craftsman 1.6 HP 150 Liter Compressor Met Brandende Rubberen Riem
(Ottawa, Canada)

De compressor kan werken tot 90psi. Het is een olieloze elektrische compressor.

Met het deksel naar beneden stond de zuiger op 90 psi en stopte uiteindelijk.

De motor blijft draaien. De motor loopt nog omdat de riem een zuiger duwt die gestopt is. Dit is de reden waarom de riem gloeit.

Hij probeert de zuiger te forceren, maar bij 90 psi wil hij niet bewegen. Ik heb zojuist de terugslagklep vervangen. Dit hielp niet. Wat denk je dat er mis is.

______________________________

Lonnie, ik zou naar de kleppen kijken als dit mijn compressor was, vooral de hogedrukklep erop.

Het klinkt alsof de tankdruk de leiding naar de klep terug belast, en aangezien de klep misschien niet goed werkt, kan de zuiger er niet gemakkelijk lucht langs in die leiding drijven en stopt de zuiger, maar de motor vertraagt niet.

Het kan ook de pomp zelf zijn die het probleem veroorzaakt, maar ik controleer eerst de kleppen.

________________________________

Waar kan ik dit deel van het schema Lonnie vinden?

Bedankt Bill voor je snelle antwoord.

Het modelnummer van de compressor is 919.167620.
Mag ik u lastig vallen om naar deze link te kijken, het schema van mijn compressor.

/parts.sears.com/partsdirect/part-model/Craftsman-Parts/Air-compressor-Parts/Model-9911667620/0247/0703000

Ik begrijp niet waarom je dit deel verdacht vindt. Waar staat dit hogedrukventiel in het schema. Nogmaals bedankt.

Lonnie

_____________________________________

Als de kleppen niet werken, moet u bewijs hebben (gebroken, vastgelopen of vuil) om dit te bewijzen.

_______________________________________

Dit weekend zal ik de pomp demonteren
door: Lonnie

Ik zal het dit weekend uit elkaar halen en kijken hoe het eruit ziet. Nogmaals bedankt.

Kent u een reparatiehandleiding die de koppelinstellingen kan geven bij het terugplaatsen. Kan ik Sears bellen?

________________________________________

Sears is de enige bron, tenzij je een vriendelijke lezer hebt die de informatie kan verstrekken.

________________________________________

Kleppen lijken ok
door: lonnie

Ik heb de kleppen bekeken. Alles ziet er als nieuw uit. Ik heb de ventielplaat er weer op gezet. De compressor ging naar 90 psi voordat de zuiger langzamer ging werken en ik rook verbrand rubber. Nadat de klepplaat er weer op is gezet, gaat de compressor nu maar naar 30 psi. De zuiger zal vertragen en het wiel dat de riem ronddraait, wordt erg heet. Dit is de oorzaak van het verbranden van de riem.

De riem ziet er zeker verbrand uit, maar lijkt niet te slippen. Kan het probleem nu de riem zijn? Misschien is de riem niet strak genoeg om de zuiger zo hard te laten bewegen als zou moeten.

____________________________________________________________

Lonnie, jouw afstelling van de kleppen door het openen en sluiten van de kop lijkt de werking van de compressor te hebben beïnvloed. Je hebt de riem niet aangeraakt, dus waarom zou de output veranderen?

Het is niet de riem, denk ik. Krijg je 1/10 cm-

Als het geen mechanisch probleem is met de pompaandrijving/zuiger/cilinder, denk ik dat het probleem nog steeds in de pomp zit.

Hou ons op de hoogte Lonneke. Ik weet zeker dat iemand andere ideeën zal hebben.

________________________________________________

Nog steeds verbrand rubber
door Lonnie

Ik heb geen idee waarom het verwijderen van de kop en de plaat en het terugplaatsen van alles de maximale druk zou veranderen die ik kan krijgen van 90 psi naar 30 psi.

De kleppen en plaat zien er gloednieuw uit. Ik weet niet zeker of het de bedoeling is, maar ik heb de kleppen omgekeerd naar voren gedraaid. Elke klep werd verwijderd en de andere kant gedraaid. Dit maakte geen verschil.

Dit is het kleine wiel dat de riem vasthoudt. Het wordt erg heet. Dit is wat de riem verbrandt. Ik heb geen idee waarom alleen dit stuk heet wordt.

De zuiger zal vertragen wanneer de psi 30 psi is.

____________________________________________

Heb je de kans gehad om de keerklep te trekken, schoon te maken en te vervangen?

____________________________________________

Ja, keerklep vervangen
door lonnie

De terugslagklep zag er goed uit, maar ik heb toch een gloednieuwe geïnstalleerd. geen verschil.

____________________________________________________________

Eindelijk brandende rubberen riem op compressor gerepareerd
door: Anoniem

Eindelijk het probleem opgelost!

Het bovenste wiel waar de riem op zit bij het afstellen, spant de riem. Toen de spanning eenmaal correct was, was de compressie op magische wijze terug op 150 psi en stopte het middenwiel met verwarmen. Het was veel werk en het is moeilijk te geloven dat een losse riem zoveel problemen kan veroorzaken.

_______________

Dat lijkt me een hele reis. Het is goed gelukt.

Nieuwe reactie? Nieuwe vraag? Voeg het samen met foto’s toe, zodat anderen u kunnen helpen met uw compressor- of apparatuurprobleem.