Centrale Pneumatische Compressor 4440 - Een Geweldig Werkpaard Dat Ook Met Lage Onderdelen Kan Worden Gebruikt!
(Ridgecrest, Californië)

De centrale pneumatische compressor 4440 is een betrouwbaar werkpaard dat alleen goedkope onderdelen gebruikt. Deze terugslagklep lijkt uniek te zijn. Hoewel de belangrijke onderdelen van de 40400-compressor duurzaam lijken, zijn het de kleinere onderdelen die kapot gaan en gemakkelijker kunnen worden vervangen.

Centrale pneumatische 40400 luchtcompressor

Mijn allereerste compressor die rechtstreeks uit de doos kwam, lekte als een gek: hij wilde niet uitschakelen, omdat hij niet vol kon raken. HFT verving hem nadat ik had verteld hoe ver ik woonde. Ik heb 85 mijl gereden om het de volgende dag terug te krijgen. De vervanger is al bijna 8 jaar bij mij, maar heeft wel wat kleine breuken gehad.

De goedkope plastic schakelaar van de regelaar ging binnen 6 maanden kapot. Daarna brak de petcock binnen het eerste jaar. Later brak het lichaam van de regulator. Ik heb de verlengde garantie niet gekocht, dus uiteindelijk heb ik die onderdelen eraf gehaald.

Ik kocht een kleinere regelaar van HFT maar deze paste niet. Ik heb het in mijn garage en de gaskosten om het te vervangen zouden meer zijn geweest. Ik besloot om de komende jaren alle onderdelen achterwege te laten.

De 40400-compressor had een langzaam lek, hoewel ik teflontape gebruikte om de afvoerklep af te dekken. Dit hielp, en ik stopte ook Teflon in de snelkoppeling. Echter, de tape raakte uiteindelijk beschadigd na te veel pogingen om de slang te bevestigen. Geweldige prijzen, maar de toleranties zijn onnauwkeurig, vooral op HFT’s snelle verbindingen.

Enkele maanden geleden werd het lek erger, maar ik kon het niet lokaliseren en dacht dat het misschien in de motor zelf lekte. De compressor is niet veel gebruikt en ik heb hem maar één keer gebruikt, dus heb ik besloten hem te laten gaan.

Eindelijk merkte ik dat het lek bij de keerklep zat, dus ik trok het voorzichtig aan met een sleutel (ik oefende nauwelijks druk uit) en het blies. Het was gemaakt van goedkoop potmetaal. Ik denk dat het de hele tijd barstte en erger werd. Ik vond de veer, de ring, maar geen deel van de kop (of het gezicht) van de dop/plug. Het moet uiteengevallen zijn.

Nu heb ik maandenlang in veel autowinkels, bouwmarkten en overal online gezocht, maar geen enkel ander merk lijkt hetzelfde draadpatroon te hebben of een totaal andere vorm te hebben. Het enige dat ik echt nodig heb, is de boutachtige plug (of misschien wordt het een dop genoemd), maar de enige vergelijkbare onderdelen die ik heb gezien, hebben een grovere schroefdraad. Twee sites hebben het model online vermeld, maar ze stellen dat er geen andere onderdelen beschikbaar zijn. Ik heb gemerkt dat ze andere modellen centrale pneumatische 36 liter hebben, 2 HP-eenheden (verschillende nummers en lijkwaden), maar geen terugslagklep hebben. Er is een onderdeel genaamd Unloader, Pressure Switch, maar het is niet hetzelfde.

Ik ben bang dat als ik iets bestel dat er online goed uitziet, er iets mis zou zijn zoals degene die ik ben tegengekomen en dat het zonde zou zijn, omdat ik het geld in een nieuwe compressor zou willen stoppen. Heeft iemand succes met het vervangen van de 102.616 cms terugslagklep? Zo ja, kunt u de merknaam met ons delen en waar u deze kunt krijgen? Die boot uit China lijkt echt te zijn gezonken.___________________
Peter, ik voel je pijn.

Het geld dat we besparen door een goedkope compressor te kopen, wordt vaak besteed aan het onderhoud en de reparaties die producten van slechte kwaliteit kunnen veroorzaken, zoals 130 kilometer enkele reis.

Het is echter een val waar we allemaal in trappen en u moet het probleem oplossen.

Het doel van die keerklep is om de lucht in de tank te houden wanneer de ontlastklep open is (dat is wanneer de compressor is gestopt), dus elke keerklep die u in de tank kunt schroeven, zou dit doen. De leiding van de ontlastklep bevindt zich stroomopwaarts van deze terugslagklep.

U kunt nu naar uw plaatselijke sanitairwinkel gaan en een in-line terugslagklep met dezelfde schroefdraad vinden. Pas vervolgens de klep aan om de leiding van de tank en het T-stuk naar de ontlader te accepteren met behulp van messing fittingen.