Dit artikel, met YouTube-video’s, geeft je alle informatie die nodig is om je eigen pneumatische blikbreker te maken met behulp van een luchtcilinder.

Apparatuur Die Nodig Is Om Een Luchtcilinder-aangedreven Pneumatische Blikbreker Te Maken

Om je eigen pneumatische blikbreker te kunnen maken met een luchtcompressor heb je de volgende zaken nodig:

  • Dubbelwerkende pneumatische cilinder
  • Paddestoelknop pneumatische mechanische klep
  • Pneumatische slang
  • Snelle montage

Om een blikje te pletten, heb je maar 60 PSI nodig. Elke luchtcompressor kan worden gebruikt om een blikje te pletten, ongeacht de grootte of het volume.

Ik zou aanraden om de luchtcompressor op ongeveer 100 PSI te houden en vervolgens een regelaar tussen de compressor en de blikbreker te gebruiken om de luchtdruk te regelen tot 60 PSI. U kunt er ook voor zorgen dat de druk in uw cilinder niet onder 60 PSI daalt door deze regelaar te gebruiken.

Hoe Maak Je Een Luchtcilinder Aangedreven Pneumatische Blikbreker?

De eerste fase van het maken van een luchtcilinder is net zo eenvoudig als het aansluiten van alle hierboven genoemde onderdelen. Hier is een stapsgewijze handleiding over hoe u dit kunt doen:

Hoe maak je een luchtcilinder aangedreven pneumatische blikbreker?

  1. Snij pneumatische slang

    Snijd eerst de pneumatische slang op een geschikte lengte. De twee lengtes zullen enigszins variëren, maar meet hoe ver u de pneumatische mechanische klepknop van de dubbelwerkende cilinder wilt hebben en snijd de slang op de juiste manier af.

  2. Snelle hulpstukken invoegen

    Nu kunt u snelkoppelingen op de pneumatische mechanische klepknop plaatsen, zodat u vervolgens de luchtslang van de knop op de cilinder kunt aansluiten.

  3. Luchttoevoer aansluiten

    Sluit de luchtslang vanaf het ene uiteinde van de pneumatische mechanische klep stevig aan op de poorten op de dubbelwerkende cilinder. Met snelkoppelingen kunt u de pneumatische knop aan de andere kant aansluiten op de luchtslang van uw compressor.

Dit is een zeer vereenvoudigde methode, die verder kan worden bekeken in de onderstaande YouTube-demonstratie!

Vervolgens moet u een container voor de blikbreker maken. Je kunt dit van een willekeurig aantal materialen maken, maar de meest voorkomende is metaal of schroot. Er zijn echter een paar opmerkingen geweest die suggereerden dat mensen de voorkeur geven aan hout. Deze YouTube-video geeft je misschien wat ideeën over het type doos dat je moet maken.

Er Zijn Nog Pneumatische Blikbrekers Beschikbaar

Veelgestelde Vragen (veelgestelde Vragen)

Hoe maak je een zelfgemaakte pneumatische blikbreker?

U hebt een luchtcompressor, dubbelwerkende pneumatische klep, pneumatische mechanische klep met knop, snelkoppelingen en een pneumatische slang nodig om uw eigen zelfgemaakte pneumatische breker te maken.

Welke maat kan de brekercilinder?

Een dubbelwerkende cilinder met een cilinderboring van 6 cm en een cilinderslag van 5-20 cm moet voldoende groot en krachtig zijn om blikken te kunnen verpletteren.

Wat is het werkingsprincipe van een pneumatische breker?

Pneumatische blikbrekers kunnen worden uitgerust met een druktank of pneumatische cilinder die lucht onder hoge druk pompt om de breekinrichting te activeren. Het blik valt dan op de cilinder. Plaats het blikje gewoon in de kamer met het breekapparaat en het zal het verpletteren.

Vragen En Antwoorden Van Lezers

Vraag

Dit is hoe ik een door een luchtcilinder aangedreven pneumatische blikbreker heb gemaakt, eigenlijk voor twee of drie maten blikken:

Dit wordt meestal gebruikt voor blikken van 340 g, maar kan ook blikken van 680 g verwerken.

Kleine blikjes verpletteren mooi bij ongeveer 85 psi, terwijl grote blikken dichter bij 110 nodig hebben om volledig te pletten.

Dougs blikjesbreker aangedreven door perslucht

Dus ik heb het ding verzonnen dat op de eerste foto wordt getoond, zodat ik ofwel gereguleerde 85 of niet-gereguleerde 100-125 lucht kan inschakelen. (er zitten twee filters in de lijn naar de blauwe slang, en ik ben van plan er nog een toe te voegen net voor de FR op de foto).

De tweede afbeelding toont het blikje van 340 g vlak voor het pletten.

1. Maakt het voor de cilinder uit of deze onder druk staat wanneer deze niet in gebruik is?

2. Zou het pijn doen om tussen de cilinder en de ram te plaatsen om te voorkomen dat deze volledig intrekt terwijl kleine blikjes worden verpletterd?

3. Andere opmerkingen? Andere opmerkingen?

Close-up pneumatische blikbreker

Antwoord

Doug, goed van je. Deze stond al een tijdje op mijn lijstje, maar ik heb er nog geen tijd voor gemaakt.

Vraag 1) Nee, de luchtcilinder zal geen nadelige gevolgen ondervinden als deze onder druk blijft staan. Als u echter een lek in de cilinderzuigerafdichting heeft, blaast er lucht langs en draait uw luchtcompressor voor niets als het lek niet wordt gerepareerd.

2) Dit zou betekenen dat u een aanslag wilt plaatsen tussen de cilinder en de ram. Nee, het maakt de cilinder niet uit waar de stang eindigt. De zuiger in de cilinder stopt met bewegen als de stop krachtiger is dan de kracht die door de cilinder wordt gegenereerd.

Het is mogelijk dat het blikdeksel niet gesloten is tijdens de actiecycli. Je hebt een potentieel knelpunt gecreëerd. Omzeil dat door een anti-vastbindcircuit toe te voegen waarvoor twee knoppen, op armlengte gescheiden, moeten worden ingedrukt en vastgehouden om de luchtcilinder te laten draaien. Op die manier moeten beide handen weg zijn van de breker wanneer deze in beweging is.

En waarom niet de hele tijd op hogere druk draaien? Een enkele cyclus van de breker zal heel weinig extra lucht verbruiken en zal altijd de druk hebben die nodig is om de grote blikken te hanteren. U kunt stroomregeling toevoegen om de luchtcilinder van de breker te vertragen, maar niet om de snelheid te verlagen.

Bedankt hiervoor. Een goede!

Vraag

Ik had het primaire filter toegevoegd aan mijn hoofdlucht.

Beide kleppen zijn dicht en er zit heel weinig lucht tussen de kleppen (rode hendel) en de brekerschakelaar/cilinder.

Als ik een luchtremcontrole van een voertuig zou doen, zou een verlies van 3 psi in één minuut acceptabel zijn. Dit systeem bloedt ongeveer 1psi per minuut.

Ik weet nog niet of het de cilinder of de schakelaar of beide zijn die het lekken doen. U heeft doppen of pluggen nodig om dit op te lossen.

Het roept de vraag op, is er een regel of richtlijn voor acceptabele lekkage?

Antwoord

Doug. Eén fabriek vindt het misschien acceptabel dat 10% van hun luchtproductie naar tientallen lekken lekt. Een enkele armatuur die op elk moment lekt, kan een klemmechanisme afwerpen, wat kan leiden tot productstoringen.

Installeer een kogelkraan om te voorkomen dat er lucht wordt verspild door kleine lekkages.

Om je cilinder te controleren heb je geen doppen nodig. Breng het systeem onder druk en vouw vervolgens de leiding die onder druk staat naar de cilinder. De uitlaatpoort van uw klep moet worden gevoeld. Als er lucht uit de uitlaatpoort van de klep lekt en deze stopt wanneer u de persluchtleiding die naar de cilinder gaat, vastklemt, dan zit het lek in de cilinder. Als de lucht uit de uitlaat van het ventiel blijft lekken met de drukleiding naar de cilinderklem, dan heb je een afdichtingslek in het ventiel.

Zeep en water zullen eventuele lekkages opsporen.

Vraag

Een opmerking eigenlijk

Naast wat je al op de meterpagina hebt staan, is er nog minstens één storingsmodus: lek(ken).

Ik had een luchttank die al een tijdje goed werkte

Toen, ’s nachts, ging het van 120 psi naar 60 psi.

Ik heb gezocht naar lekken, maar kon niets vinden.

Uiteindelijk realiseerde men zich dat het in de loop van de nacht van 120 naar 60 was gegaan, maar het lekte niet verder.

Omdat ik wist hoe de meeste meters werken, kwam ik tot de conclusie dat de meter intern gebarsten moest worden.

Het was: nieuwe meter en geen lek.