Foutcodes Sullair-compressor - Sullair-luchtcompressor Geeft Fouten Weer

Een veelvoorkomend probleem met Sullair-luchtcompressoren zijn de storingscodes van de Sullair-compressor. Dit artikel geeft u nuttige informatie over compressorfoutcodes, samen met bestaande lezersvragen en antwoorden over Sullair-compressorfoutcodes!

Sullair-compressor Geeft Foutcodes Weer

Als er een systeemfout is, geeft de Sullair-compressor een foutcode weer in het gebruikersbedieningsmenu van de controller. Als er meer dan één storing actief is, wordt elke code weergegeven als afzonderlijke items in dit operationele displaymenu; ze kunnen worden bekeken door omhoog of omlaag te drukken.

Sullair-foutcodes

De foutcodes die op de Sullair-luchtcompressor worden weergegeven, worden doorgaans onderverdeeld in:

  • Apparaatstoringen ( ERR/ERROR )
  • Systeemstoringen ( SYS/WAARSCHUWING )

Houd er rekening mee dat deze mogelijk niet precies zijn zoals hierboven beschreven.

Fout Fout

De compressor geeft een foutmelding weer of wordt uitgeschakeld wanneer het probleem wordt gedetecteerd. Nadat de toestand is verholpen, zal de compressor opnieuw opstarten en weer normaal werken.

Systeemfout

De compressor geeft een alarmwaarschuwing weer wanneer hij een probleem detecteert.

Het is gebruikelijk dat de foutcodes zo worden gescheiden dat sommige een probleem of fout met de controller zelf vertegenwoordigen die de normale werking van de compressor verhindert, en andere systeemfouten vertegenwoordigen die extern van de controller en met de compressor optreden.

Er worden twee verschillende lichtpatronen gebruikt om de storingscodes van de Sullair-compressor weer te geven.

  1. Langzaam knipperen geeft aan dat de compressor normaal werkt, maar de aandacht van de gebruiker vereist.
  2. Snel knipperend geeft aan dat de controller een uitschakelconditie heeft gedetecteerd en de compressor niet zal laten werken totdat het probleem is opgelost.

In de meeste gevallen moeten de foutcodes worden gelabeld met unieke numerieke codes die vervolgens kunnen worden begrepen uit de gebruikershandleiding voor de specifieke Sullair-compressor.

Vragen En Antwoorden Van Lezers

Storingscodes Sullair-compressor P1 Probleemoplossing Sullair-compressor

Vraag

Onlangs de Sullair ES-8-compressor verplaatst en zodra ik hem probeerde aan te zetten, kreeg ik deze foutmelding:

P1 LAAG2 64

Nu start hij helemaal niet meer.

Gedachten?

Sullair ES8 luchtcompressor

Antwoord

Een gedetailleerde visuele inspectie is de moeite waard voor bijna alle problemen die
onnodige schade aan de compressor kunnen voorkomen. Denk eraan om:
a. Controleer op losse bedrading.
b. Controleer of de leidingen in goede staat zijn.
c. Controleer op onderdelen die beschadigd zijn door hitte of een elektrische kortsluiting, meestal zichtbaar door verkleuring of een verbrande geur.

CONTROLE VAN DE DRAAIRICHTING VAN DE MOTOR
Nadat de elektrische bedrading is aangebracht, moet de draairichting van de motor worden gecontroleerd.
Trek de EMERGENCY STOP-knop uit en druk één keer, snel en achtereenvolgens, op de (START) I- en
(STOP) O-pads. Deze actie zorgt ervoor dat de motor gedurende een zeer korte tijd wordt gestart. Als u vanaf de kant van het bedieningspaneel naar de motor kijkt, kijkt u door het luchtinlaatkanaal aan de onderkant van het adapterventilatorhuis om de koppeling te zien. De koppeling moet met de klok mee draaien. Als de omgekeerde draairichting wordt opgemerkt, koppelt u de stroom naar de starter los, vervangt u twee van de drie stroomingangsdraden en controleert u de draaiing opnieuw. Een sticker met de draairichting bevindt zich op de motor en de koelermantel om de juiste rotatie van de motor/compressor aan te geven.

Veel succes.

Antwoord

P1 laag betekent dat zodra de unit is gestart, de computer zoekt naar de P1-transducer om de luchtdruk te registreren. Een timer loopt af als hij geen druk registreert, hij wordt uitgeschakeld op een lage P1.

Het gemakkelijkste probleem is een slechte transducer.

De supervisor moet de P1-waarde tonen. Is het 0? Is het 0? of is er een negatief zoals -10.

Kunt u de P1-klep zien stijgen nadat u de storing heeft verholpen en de unit heeft gestart?

het andere probleem kan de inlaatklep zijn. Als de inlaatklep gesloten is en vastzit, zal de carter geen druk zien. Dat is een controle als de carterdruk niet stijgt.

Omdat je zei dat het apparaat niet eens start, vermoed ik het ergste.

Misschien een aandrijfkoppeling of een afgebroken as of een luchtuiteinde opgesloten. De supervisor zal u informeren als de P1-transducer problemen heeft met lezen of vreemde waarden heeft.

Vraag

Onlangs heb ik de olie en alle filters op onze compressor vervangen. Daarna stopte het met de code Lage lijndruk op het infoscherm.

Vandaag heb ik de compressor gestart en kreeg code low separator DP.

Ik heb de compressor uitgeschakeld en opnieuw gestart en heb vandaag nog geen problemen gehad met de unit.

In het verleden werd lage separator DP van tijd tot tijd gezien.

Heeft u suggesties om het probleem op te lossen?

Antwoord

DP kan zijn dat de afstelling te strak staat, of dat u een geblazen afscheider heeft, of dat de oliedruk om te beginnen te laag is.

Antwoord

Ok, gewoon om het op te ruimen, DP betekent verschildruk, dus het drukverschil is het drukverschil tussen de afscheidertank en de persdruk, als deze te hoog is, betekent dit dat er een verstopping is (sep-wisseling vereist)

Als het te laag is, kan het worden gesplitst (sep-verandering vereist). Ik kan er niet achter komen dat als het sep wordt gesplitst, er olie langs de lijn wordt gegooid, is dit gebeurd? ?

Storingscodes Sullair-compressor P1 Problemen Met Sullair-luchtcompressor Oplossen

Vraag

In onze fabriek worden twee 3710/A-luchtcompressoren gebruikt om boorinstallaties te boren. We hebben te maken met een ongewoon probleem met een van onze luchtcompressoren die een foutmelding weergeeft als Waarschuwing Niet in bedrijf gesteld op de WS-controller.

Sullair Compressor Model 3710/a Bedieningsscherm Sullair Model 3710/a Label

In onze fabriek worden twee 3710/A-luchtcompressoren gebruikt om boorinstallaties te boren. Een van onze compressoren heeft een ongebruikelijk probleem. Er wordt een foutmelding weergegeven met de melding Waarschuwing Niet in gebruik genomen.

De onderhoudsindicator (amberkleurige LED) is AAN, maar we kunnen de juiste oorzaak van dit probleem niet vinden.

We hebben de luchtdrukregelaar en de WS-regelaar vervangen. Eaton storingsrelais is ook vervangen. Het oranje onderhoudslampje blijft echter branden.

We kunnen de ontlaaddruk niet instellen op 110 psi en de delta-druk laden op 10 psi. De losdruk is op dit moment 90 PSI, terwijl de laaddelta 5 PSI is.

Iedereen kan helpen met wat we hebben waarschuwing en hoe dit te resetten om het te repareren?

Antwoord

Om de unit aan te sluiten en de onderhoudstimers te resetten, is een monteur nodig. Kan daar ook de druk aanpassen. Maar normaal gesproken zou je de WS-controller moeten kunnen aanpassen.

Antwoord

Als de IO-module is vervangen en niet in bedrijf is gesteld, weet de machine niet voor welke parameters deze is ontworpen en wordt standaard de laagste instelling ingesteld.

Antwoord

Uw module moet nog in gebruik worden genomen.

Voor het in gebruik nemen van een nieuwe module is een specifiek softwarepakket van Sullair nodig. Dit wordt WSPC genoemd. Het vereist ook de kennis en ervaring van de distributeur van Sullair.

Neem gewoon contact met hen op om de inbedrijfstelling van uw I/O-modules te regelen.