Centrale Pneumatische 67708 Compressor Draait Zonder Drukschakelaar

Ik heb een centrale pneumatische 21/2HP 45 liter 125 psi luchtcompressor model 67708 die ik gebruikte. Het werd gecontroleerd op duidelijke schade, losgekoppelde verbindingen en lekken. Alles leek in goede staat te zijn. Ik heb ook de olie ververst.

Wanneer het in werking is, bouwt het apparaat geen hogere druk op dan 40 psi. Vaak wordt het gewoon uitgeschakeld zonder regelmaat. Het gaat af en toe uit en aan als ik op reset druk.

Mijn vraag is: Mag ik controleren op een slechte drukschakelaar door rond te springen? Tom K. vraagt welke kant van de drukschakelaar de invoerkant is?

Als je een werkende manometer hebt, kan dat. Klinkt alsof je dat doet. Volg gewoon de draden van de stekker en daar ben je. Doug van SDCA.

Ik vond wat volgens mij een afbeelding van de 67708 is en uploadde het hierboven zodat mensen konden zien over welk type compressor het ging. Als dit niet vergelijkbaar is met die van u, voeg dan een opmerking toe en upload een of twee foto’s van uw Central Pneumatic 67708 als u dat zou willen.

De opmerking van Doug is een goede. Je kunt de schakelaar nog steeds omdraaien als je voorzichtig bent.

Een voorzichtigheid is geboden. Zorg ervoor dat u continu de druk bewaakt terwijl u de compressor inschakelt. De drukschakelaar is de eerste verdedigingslinie als het gaat om het voorkomen van overdruk in de compressortank.

Het overdrukventiel is de 2e verdedigingslinie. Het is meestal ingesteld op 10-15 PSI boven de uitschakeldrukinstelling op de drukschakelaar. Als je de drukschakelaar uit het circuit haalt, is het enige dat een overdruk kan voorkomen de PRV, en mocht dat uitvallen, dan kan dat een levensbedreigende situatie zijn.

Dus als u de compressor laat draaien terwijl de drukschakelaar uit het circuit is gehaald, let dan goed op de tankdrukmeter en wees erop voorbereid om de compressor uit te schakelen als de druk te hoog wordt.

Als u nu het deksel van de drukschakelaar hebt verwijderd en ziet waar het netsnoer binnenkomt, let dan op waar de witte en zwarte lijnen in het snoer zijn bevestigd. Dit zijn de Line / Supply-aansluitingen van de drukschakelaar.

Het snoer dat de motor met de drukschakelaar verbindt, bevindt zich aan de andere kant van de schakelaar. Die kant van de drukschakelaar heeft de Load/Motor terminals.

Door het netsnoer en de motorkabel van de klemmen van de drukschakelaar te verwijderen en dezelfde kleuren aan te sluiten, kan de stroom naar de buitenzijde van de motor stromen en de drukschakelaar omzeilen.

U moet zorgen voor stroomvoerende draden. Zorg er ook voor dat de compressor niet overdrukt.